Aquest modest espai autoeditat es va iniciar el 2006, i és el blog degà de la Blogósfera torrenca. Adreça electrònica: francescmercade@josoc.cat
Arxiu del blog
-
►
2012
(8)
- ► de novembre (1)
-
►
2011
(58)
- ► de desembre (3)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (2)
-
►
2010
(135)
- ► de desembre (5)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (11)
-
►
2009
(85)
- ► de desembre (16)
- ► de novembre (6)
- ► de setembre (10)
-
►
2008
(261)
- ► de desembre (3)
- ► de novembre (11)
- ► de setembre (21)
-
▼
2007
(300)
- ► de desembre (25)
- ► de novembre (31)
- ► de setembre (23)
-
▼
de juliol
(49)
- Un estudi de la URV diu que Muntanyans II vulnera ...
- EL CONTRACTE DE L'AIGUA, PER QUÈ NO
- ERC I PSC VOTEN EN CONTRA DE L'ATURADA DE MUNTANYA...
- La por guanya a Torredembarra - Resum de la votaci...
- El miedo a prevaricar veta la moción que pedía par...
- ERC de Torredembarra argumenta la seva entrada a l...
- L’ALCALDE (PSC) AMAGA ELS MOTIUS REALS DEL PACTE
- La política de la por a Torredembarra
- 'El Roquer se parece cada día más a un vertedero'
- Primer Plenari Ordinari.
- El ple aprova la suspensió cautelar de llicències ...
- Pleno urgente para debatir el futuro de Muntanyans...
- La plataforma, satisfeta en part per la investigac...
- No es la primera vez que secuestran una publicación
- El nostre objectiu és ser capaços de fer possible ...
- Mobilització popular i repressió a Torredembarra
- La fiscalia veu indicis de delicte en l'aprovació ...
- Entrevista a Manuel Jiménez, Avui al Diari de Tarr...
- Tècnics municipals supervisaran que les obres de M...
- Manifest llegit en finalitzar la manifestació del ...
- Proposta de moció, es pot esmenar tan com convingu...
- ERC controlarà Educació, Turisme i Comerç en el no...
- No donarem el braç a tòrcer!
- Proposta urgent al plenari de del dijous 19
- Els contraris al pla Muntanyans II tornen al carre...
- Avui a les 6 de la tarda davant la Casona del Carme.
- Article misteriós publicat ahit pel Diari de Tarra...
- Noves fotografies de la urbanització Muntanyans II...
- Els diables porten a Torredembarra la màgia del se...
- ERC firma finalment amb el PSC i el GIT un pacte p...
- Aquests dies de Festa Major, tot descansant, recor...
- Avui l'Aquí es fa ressó de la Mostra de dissabte:
- Carta oberta a l'Enric Grangel, del PSOE de Torred...
- L'aprovació del cartipàs municipal de Torredembarr...
- ERC se suma hoy a PSC y GIT, pero el gobierno segu...
- Dilluns manifestació:
- Els joves del Camp es vertebren.
- Ple extraordinàri 12 de juny, a les 13 del migdia.
- STOP MUNTANYANS II MANIFESTACIÓ
- Primera reunió de l'Assemblea Comarcal del Baix Ga...
- Sense títol
- Sense títol
- Muts i a la gàbiaIsabel-Clara Simó Si hi ha alguna...
- Sense títol
- Pel proper diumenge 15 de juliol, prepareu el bany...
- Muntanyans II, des de l'hipermapa de la Generalita...
- Nota oberta a ERC de Torredembarra:
- CRÒNICA D’UNA NEGOCIACIÓ FRUSTRADA. Enric Bonán. N...
- DIJOUS DIA 5 DE JULIOL A LA SALA DEL CASAL
-
►
2006
(21)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
dijous, 26 de juliol del 2007
EL CONTRACTE DE L'AIGUA, PER QUÈ NO
El mes de novembre de 2006 es va engegar el procés per actualitzar el contracte amb la companyia que gestiona l'aigua i el clavegueram. L'Ajuntament va optar per un concurs públic entre diverses empreses privades per fer una concessió del servei. El plec de condicions que han regit el concurs, així com la valoració i l'informe final han estat tècnicament impecables però políticament insostenibles: En primer lloc, pensem que el termini de 25 anys de concessió és molt llarg i impedeix la intervenció de l'Ajuntament en el sistema fins que s'acabi la concessió. Fins i tot a nivell d'inversions no cal un termini tan ampli, ja que qualsevol empresa pot amortitzar-les en 10-12 anys.En segon lloc, el model de gestió que es desprèn és el d'un creixement urbanístic desmesurat. Segons les projeccions de facturació, en 25 anys es dobla la població de Torredembarra, cosa que el PGOU permet, però no cal que sigui en 25 anys, sinó d'una manera més lenta i progressiva, per tal d'evitar fractura social i afavorir la integració dels nouvinguts.En tercer lloc, la projecció a 25 anys dels volums facturats que es recull en l'informe de valoració d'ofertes no té res a veure amb la previsió que fa l'Agència Catalana de l'Aigua per Torredembarra fins l'any 2025. Per exemple, la disponibilitat d'aigua en alta per l'any 2007 és de 1.719.682 m3 (segons l'ACA) i en canvi es preveuen facturar 2.613.363 m3 el primer any de contracte (que pot coincidir amb l'any 2007). Això vol dir que, o bé el consum d'aigua es dispara de manera insostenible, o bé el 42% del volum que es factura no és consum real. Aquesta política de facturacions només es pot sustentar establint uns mínims en la factura iguals o superiors als 36 m3 actuals i per tant no hi ha possibilitat de reajustar el rebut de l'aigua als consums reals de la població, una demanda històrica dels ciutadans. En els successius anys de concessió aquesta diferència encara s'accentua més.Finalment, si l'increment d'aigua facturada fos per un consum més elevat, ens trobaríem davant d'un panorama pitjor. Els recursos propis són els que són i la concessió d'aigua de l'Ebre és limitada i no hi ha perspectives d'ampliar-la. Ni en les clàusules del concurs ni en les ofertes presentades no s'indica altra font d'aigua que les que existeixen actualment. No cal dir que en aquest context és impossible estalviar d'aigua. Respecte la millora econòmica que representa aquesta concessió hem de reconèixer un estalvi de 58.020,06 € el primer any, però es redueix ràpidament i a partir del tercer any el cost del servei és superior a l'actual, en part per l'augment de volum d'aigua facturada, i en part per l'increment del 2'5% anual de la tarifa de servei. És enganyós creure que les inversions en xarxa de clavagueram que ha de fer l'empresa adjudicatària siguin gratuïtes per als usuaris, ja que amb l'increment d'ingressos dels anys successius l'empresa de seguida recupera la inversió.Per nosaltres és més encertat crear una empresa pública, ja que es pot gestionar directament el recurs i es pot reinvertir la totalitat del benefici directament en el servei. Les empreses públiques de serveis són força freqüents i presenten l'avantatge que són econòmicament independents de l'Ajuntament, gestionades per tècnics, poden invertir i endeutar-se sense les limitacions del pressupost municipal. Però en canvi estan controlades pels representants polítics que poden aplicar amb immediatesa les polítiques que creguin més oportunes com l'estalvi d'aigua i la tarifació segons el consum. Les inversions que es preveuen en les clàusules del concurs també les pot fer l'empresa pública i així es tanca el cicle on els beneficiats són els ciutadans.
Iris G., regidora del grup municipal ABG
(ARTICLE UBLICAT AL SOM-HI)
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Quina fenyada s'ha fotut el de la foto per tapar a la Guasch!
Publica un comentari a l'entrada