Arxiu del blog

dimecres, 17 de setembre del 2008

Hipoteca ESPANYA


- Hola bon dia. Miri, venia perquè he vist que aquest mes m'han cobrat, erròniament, 180 €.
- Ah no! No és pas un error. És la comissió per la seva hipoteca ESPANYA.
- Però si jo no l'he demanada!!!
- No, no cal demanar-la. Li assignem automàticament pel sol fet de ser titular de la llibreta CATALUNYA.
- Automàticament? Però, i quins avantatges tindré doncs?
- Ui molts! Pensi que és el que se'n diu una llibreta solidària. Amb els seus diners es podrà, per exemple, regalar ordinadors portàtils als titulars de la targeta EXTREMADURA o peatges d'autopista als propietaris d'un compte CASTELLA.
- Però si jo no en tinc d'ordinador!!! I he de pagar les autopistes cada cop que viatjo!!! I per a mi què hi haurà?
- Per a mi, per a mi... Au! No sigui egoista! Que a vostè no li ve d'aquests 180 € al mes!
- Que no em ve de... però... i doncs... així ho estem pagant tota la família? La meva dona? El meus dos fills?
- Sí, sí, és clar. Tots els titulars.
- Però això són més de 700 € al mes!!! És una vergonya!!!
- Miri, amb franquesa, entre vostè i jo... sí, és un escàndol! Però bé, com que té un contracte de permanència de 'per vida' no hi ha res a fer-hi. Les condicions són així!
- Doncs miri, sap què li dic? Que a la que pugui canviaré de banc!!! Au, que tingui bon dia senyor...
- Solbes, Pedro Solbes. Bon dia.

Des de fa 500 anys, els catalans hem estat uns imbècils. Es tracta, doncs, de deixar de ser catalans? No, sinó de deixar de ser imbècils.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Si hem permets encara podem aportar algunes dades més per "aixecar" la moral dels catalans: Mentres a la provincia de Barcelona l'Estat ha fet 20 Km d'autovies, a Madrid n'ha fet 600 Kms. Mentres a la difusió de la llengua espanyola ha dedicat 90 milions d'euros al catalá 0 euros, tot i que la Constitució a l'Art. 3er reconeix la protecció de les llengues de l'Estat. En els últims 6 anys l'Estat ha invertit a Rodalies Madrid 6 vegades mes que a Rodalies Barcelona. Entre Madrid i Alcalá que és una distancia similar a Barna-Mataró hi ha un 30% mes de frecuencies de trens i és un 40% més económic. El tren de l'aeroport del Prat a Barna triga el 2008 el doble que l'any 1982. En mesures mediambientals l'Estat ha invertit a l'Aaeroport del Prat 12.6 milions d'euros a Barajas 300 milions. En dades de l'any 2004 els alumnes catalans que eran un 15% de la població escolar van rebre un 9% de les beques i aquestes van ser un 20% inferior a la mitjana estatal.