Arxiu del blog

dissabte, 29 de setembre del 2007

Moltes gracies, Fantasma.


Moltes gràcies pel la caricatura, potser ja t'ho hauran dit no? però això de dibuixar no és exactament lo teu, hi poses molta il·lusió però el resultat és el que és, oi? De totes formes i de cor, gràcies. Gràcies per a fixar-te en mí, és poc habitual que la gent s'hi fixi. Jo mateix sóc un gran despistat, vaig amb el meu món interior com a càrrega i i sempre em trobo la gent em desperta, i diu -Ei!, que no em veus? I certament no veig a ningú, les meves cavil·lacions van sempre darrera d'algún impossible, m'agraden els reptes difícils. I jo mateix me'n vaig fixar un fa molts anys, quan era jove, teenager, era un repte difós, com aquells desitjos d'aniversari davant les espelmes dels anys. Jo volia millorar el meu poble. Han passat molts anys des d'aquell desig de joventut, i ara veig que el treball discret, de mica en mica, de projecte en projecte, ha servit poc o molt aquella esperança indefinida però formulada amb força. Vaig ajudar en la lluita del Club de Joves, vaig participar en l'Assemblea Democràtica de Torredembarra, vaig ajudar a impulsar l'Entesa (primera candidatura unitària a les municipals del 1979), després la seva successora Unió pel Progrés Municipal, a nivell cultural vaig convèncer un grupet per fer el Drac Capsigrany, i recuperar els Nans, i a partir de la sortida a Matadepera fer que els Gegants balléssin, arrencant amb aquest fet el constant creixement del Seguici Popular de Torredembarra, mentrestant vaig treballar per fundar el Centre d'Estudis "Sinibald de Mas" - Torredembarra, des d'on vam recuperar el Ball de Diables de Torredembarra, després vaig participar en la creació de la Mulassa, vaig empènyer amb uns amics la recuperació del Ball de Serrallonga, a partir d'una pista escrita el 1877 per Hermenegildo Llorens. En el camp polític, no vaig mai d'estar informat de la marxa de l'Ajuntament col·laborant puntualment en algún tema o altre. La lluita contra el Tren de Velocitat Alta, la lluita per la gratuïtat de l'A-7, el COPALTAV, la construcció del Consell Municipal de Sostenibilitat. La fundació de l'Alternativa Baix Gaià. Organitzant actes culturals a partir d'amics que tinc arreu de Catalunya i alguns que he conegut els últims deu anys de col·laborar en la Universitat Catalana d'Estiu. Ah! i amb la Núria la meva dóna vam redactar un conte "la Mula Boja". Tot això passant de puntetes, i fent com si tot fós normal. Això m'has fet recordar al dir totes les tonteries que poses al peu de la que suposo meva caricatura. Gràcies Fantasma!

2 comentaris:

Iris Gual ha dit...

Òstres Siscu! Sembla un testament i no un post. Repassant el currículum sembla que t'acomiadis.

Francesc Mercadé ha dit...

O una presentació en societat...