Arxiu del blog

diumenge, 3 de maig del 2009

Avui parlo del meu amic i company Toni Teruel, d'Algemesí.

Conec a Toni Teruel, d'Algemesí des de fa uns deu anys aproximadament. El vaig conèixer com a alumne meu en un taller de noves tecnologíes que vaig impartir com a professor en la Universitat Catalana d'Estiu a Prada del Conflent. El Toni és una persona amb una sensibilitat molt propera, molt nostra. En els últims anys hem coincidit a Prada en diverses ocasions, hem tingut converses que han anat una mica més enllà de la intrascendència. El seu coneixement de la llengua ha estat una de les coses que més m'ha atret del seu "know how". Vam enredar-nos junts en el projecte d'Associació d'Amics i Amigues de la Universitat de Prada. Aquesta entitat pancatalana ja porta uns anys, pocs, intentant obrir-se un camí en el sí de l'UCE. En Toni ha estat elegit recentment President de l'AAUCP, en aquesta nova etapa l'estic acompanyant com a membre del Consell Directiu al costat d'altres persones de les quals ja en parlaré més endavant. Avui però he escollit en Toni Teruel, membre del Ball de les Llauradores d'Algemesí. Em va fer gràcia saber-ho ja que com sabeu sóc membre fundador del Ball de Serrallonga de Torredembarra. Con dèia, el vaig acompanyar recentment en la seva presentació davant del President del Consell Rector de la Universitat Catalana d'Estiu, el Doctor Jaume Sobrequés, on vaig poder copsar la dimensió humana i gran talla acadèmica del Toni Teruel. Tenim un llarg camí al devant com a associació, però no serà un camí dificil amb la guia del Toni Teruel. Acompanyo aquest post amb una imatge d'una altra presentació del Toni, en aquesta ocasió no hi vaig poder assistir. És amb el Doctor Salvador Giner, President de l'Institut d'Estudis Catalans, a l'ensems President de la Fundació de la Universitat Catalana d'Estiu.