Arxiu del blog

diumenge, 19 d’agost del 2007

Pere Capellà per Víctor Alexandre.


Aquest és el poema de Pere Capellà que Biel Majoral havia de cantar en la gala inaugural de la Fira de Frankfurt i que ha estat censurat per Joan Ollé, dissenyador de l'espectacle:

Jo sóc català

Enmig de la mar / s'aixeca ma terra / fins tocar el cel, / que es deixa en la Serra, / banderes de blau. / Jo sóc balear, / jo sóc de Mallorca, / català insular. / Tot el meu passat / que la història allunya, / el tenyeix de glòria / la Gran Catalunya. / En les rels profundes / de la meva gent, / un conqueridor / portà, proa al vent, / la nau que a Salou / deixà ses amarres, / seguint la bandera / de les quatre barres. / Jo sóc de la raça, / vella i gegantina, / que espantà dels mars / la gent sarraïna. / Jo sóc de la Pàtria / dels agermanats, / Joanot Colom, / vells antepassats, / defensors heroics / de tradicions, / que en sang ofegaren / Àustries i Borbons. / Herois de Mallorca, / herois catalans, / que en les hores greus / us dàreu les mans, / fent del nostre exemple / un sagrat costum, / jo us tinc en ma vida / de guia i de llum. / Jo sóc mallorquí, / i és la meva glòria / ésser català / per la meva història. / Estim Catalunya / perquè té un passat / de lluita incansable / per la llibertat; / perquè dins un regne / d'oprobi i de sang, / teixí la grandesa / del Corpus de Sang; / perquè en tots els segles / contra l'esclavatge / ...

(Pere Capellà no acabà aquest poema; deixà per a tu la tasca de fer-ho)

Pere Capellà (Algaida, 1907-Palma, 1954)

1 comentari:

Anònim ha dit...

És un dels poemes mes bonics que he llegit mai, gracies per posar-lo al teu blog.