Arxiu del blog

dimecres, 29 d’octubre del 2008

El DPTOP sotmet a informació pública un nou accés a l’estació del TGV del Camp de Tarragona


El Diari Oficial de la Generalitat va publicar el divendres, 24 d'octubre l’anunci d’informació pública dels estudis per a la construcció d’un nou vial d’accés a l’estació del TGV del Camp de Tarragona, que permetrà afavorir la connexió des de les poblacions situades a l’est del Tarragonès. La nova via, que comptarà amb una inversió estimada en 3,6 MEUR, tindrà una longitud d’uns dos quilòmetres.
Actualment, l’estació del TGV del Camp de Tarragona (entre Perafort i la Secuita) compta amb un vial d’accés des de la carretera N-240, construït per Adif. Per tal de millorar l’accessibilitat a aquesta instal·lació ferroviària, la Generalitat ha previst la construcció d’un nou vial que la connecti amb les carreteres TP-2031 (carretera dels Pallaresos a Nulles) i la T-203 (carretera del Catllar). Aquesta actuació permetrà afavorir la connectivitat amb l’estació del TGV en especial a les poblacions situades al costat est del Tarragonès, dotant-les d’un accés més directe.
Els estudis corresponents a aquest nou accés ja es van sotmetre a informació pública i, fruit de la tramitació ambiental, es van introduir canvis en el traçat. Avui, el DOGC publica l’anunci pel qual el DPTOP sotmet a informació pública l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental el nou traçat d’aquest vial. La construcció d’aquest accés comportarà una inversió estimada en uns 3,6 MEUR.
El traçat del nou vial s’inicia a uns 200 metres abans d’arribar a l’estació, sobre l’actual accés. El tram final de l’accés existent es modificarà per tal de construir una rotonda just a l’inici de la instal·lació ferroviària.
A continuació, el traçat discorre, sensiblement paral·lel a l’estació, cap a l’est, fins arribar a la carretera TP-2031 (dels Pallaresos a Nulles), en una longitud d’1,4 quilòmetres. A l’encreuament entre la nova carretera i la TP-2031, es preveu la construcció d’una altra rotonda. Finalment, a partir d’aquest punt, es construeix un tram de 400 metres per a connectar amb la T-203 (carretera del Catllar).
La carretera projectada estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres i, segons l’opció considerada més adient, tindrà una longitud de 2,1 quilòmetres. Les rotondes tindran un diàmetre exterior de 40 metres de diàmetre exterior, amb una calçada de 8 metres, un voral exterior d’1,5 metres i un voral interior d’1 metre.
Pel que fa a mesures ambientals, els estudis preveuen hidrosembres i plantacions d’arbres i arbustos, així com la replantació d’espècies autòctones.

Font: GENCAT