dijous, 25 d’octubre del 2007

Continuació...El mail que he fet arribar al programa Matins de TV3...


Bon dia a tots plegats, Malgrat que quan puc m'agrada veure el seu programa perquè crec que és d'actualitat i genera debat, que bona falta fa en aquesta societat, n'he quedat molt i molt decepcionada aquests dies, arran de la problemàtica amb l'AVE. Si bé crèia que es tractava d'un programa seriós, ara començo a pensar que és centralista (Bacelona i voltants) i partidista (tot el que afecti a "Barcelonins"). M'explico a continuació...

El fragment de programa que he tingut ocasió de veure aquest matí (dia 25/10/07) m'ha permès reafirmar l'opinió que ja m'he format al llarg d'aquesta setmana. Per vostès, el problema de l'AVE únicament afecta al servei de rodalies, els usuaris més perjudicats per aquests problemes i, per tant, dels que val la pena parlar són les persones que utilitzen el servei de rodalies i que viuen a Gavà o voltants i, finalment, es segueix éssent però que molt ambigu a l'hora d'expressar per a quins bitllets/abonaments i recorreguts exactament es retorna l'import del bitllet o són gratuïts, i en quines condicions.

Un cop posats en antecedents, els explico el perquè del meu malestar amb el programa,

El recorregut que jo realitzo habitualment és Torredembarra - Passeig de Gràcia - Torredembarra, altres vegades, més al sud: Reus/Tarragona.

El temps estàndar abans de que es posés la primera pedra de l'AVE a Catalunya per fer el recorregut de regionals Tarragona - Passeig de Gràcia (sempre i quan no hi hagués una de les moltes incidències, ja sigui per catenàries o d'altres motius) era d'una hora.

Un cop començades les obres de l'AVE a l'estació de Sants i quan encara no suposaven alteracions mediàtiques en el servei de rodalies, el recorregut d'una hora va passar a ser entre Torredembarra (al costat de Sant Vicenç de Calders) i Passeig de Gràcia, quan les coses anaven "bé". RENFE va modificar els horaris de trens de regionals per no haver d'indemnitzar als passatgers.

Actualment, el trajecte de Passeig de Gràcia - Torredembarra (i a l'inrevés) és el següent: s'ha d'anar a Plaça Catalunya (nou origen dels trens) on surt un tren de rodalies cada 30minuts (no pas cada 10minuts com en algun moment es va dir, no sé si al seu programa) amb destinació Sant Vicenç de Calders, via Vilafranca. El recorregut, que abans era directe amb un regional i es fèia amb uns 50 minuts (un cop modificats els horaris de regionals), ara es realitza amb 1h 25min. A Això cal sumar-li el temps de transbord a Sant Vicenç de Calders: 10 minuts més o menys i d'aquí a Torredembarra, uns altres 10minuts. En total suma 1h 45min.
Doncs bé, recapitulant: originàriament el trajecte Passeig de Gràcia - Torredembarra es realitzava en 45minuts aproximadament, un cop iniciades les obres a l'estació de Sants, el trajecte, en el millor dels casos va passar a ser d'1h. Actualment, aquest trajecte es fa amb 1h45min. AIXÒ EN UN ÚNIC SENTIT DEL TRAJECTE.

I perquè nosaltres no sortim en cap estudi? I perquè se'ns exclou de tota notícia? Com que no som tants (tot i que cada vegada som més) en nombre, ja no cal tenir-nos en compte? La nostra vida personal i familiar no importa? Molts som treballadors, i en el millor dels casos la jornada laboral és de 8h.

Un altre apunt, el nou recorregut que els he explicat és en el millor dels casos i per gent que coneixem molt bé les línies ferroviàries (i, per tant, posem en dubte determinades informacions), però si tenim la mala sort (viscut en pell pròpia) que preguntes a personal de la RENFE com arribar a Sant Vicenç i van "una mica despistats", el recorregut que et tocarà fer serà arribar a Pça Espanya, agafar un autobús a Gavà, un cop a Gavà agafar un rodalies a Sant Vicenç i allí, un regional a Torredembarra. No vull ni pensar en el temps invertit...

D'altra banda, si decidim arribar al lloc de treball per mitjans propis, la gasolina, peatges i aparcament, quin encariment ens suposa enfront un Bono Express de 10 viatges? Ho pregunto perquè gràcies al seu programa ja sabem que un sol viatge en un trajecte de rodalies és més car que 10 viatges d'un abonament multiviatge INTEGRAT (que es suposa, perquè en la notícia tampoc ha quedat clar, que també serveix per metro i FGC, cosa que el de regionals no).

Per finalitzar, el que sí m'agradaria és trencar una llança en favor de les persones que habitualment (degut a les condicions excepcionals ara també hi ha personal de reforç) estan a atenció al client, ja sigui a l'Estació de Sants o de Passeig de Gràcia. Tot i que no sempre es pot estar d'acord amb els motius que al.leguen (conseqüència de la política de la companyia) a les teves reclamacions o queixes, són personal molt competent i correcte i encara no m'he trobat mai que em proporcionessin una resposta incongruent i, de fet, gràcies a ells vaig poder confirmar quin trajecte havia de fer per arribar "amb un temps raonable" a Torredembarra i quin n'era l'origen! (una altra aventura més per explicar sobre la desinformació dels informadors).

Atentament, Isabel Soler.
NOTA DEL WEBMASTER: El video correspon a una imatge mental sobre el que podem imaginar del pas del AVE a l'altura del mercat del Prat de Llobregat, a principis de 2008...

1 comentari:

Aquest és un espai obert a tothom.